اردوی فارغ التحصیلان سودانی زبان فارسی در كنار رود نیل
نوشته شده توسط : swot

سید'حامد ملكوتی' در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بیروت گفت: تعلیم و آموزش زبان و ادبیات فارسی در كشور سودان روز به روز درحال گسترش و پیشرفت است و بسیار ی از مراكز فرهنگی و آموزشی جهت استفاده از امكاناتی كه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارطوم فراهم می كند به ویژه در زمینه تدریس زبان فارسی استقبال خوبی داشته اند.

وی افزود از جمله مراكزی كه درخواست برگزاری كلاس های زبان فارسی را داشته اند می توان به مركز فرهنگی 'صفر'، مركز فرهنگی 'نوآوران'، 'انجمن خیریه كوثر'، 'انجمن خیریه كترا' ودیگر مؤسسه ها و بنیادهای آموزش اشاره كرد.

ملكوتی برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی جهت گسترش و توسعه روابط اجتماعی و علمی میان رایزنی و علاقه مندان به ایران، انقلاب اسلامی و زبان وابیات فارسی را مفید دانسته و گفت: 'به همین منظور با همكاری 'انجمن فراگیران و فارغ التحصیلان زبان و ادبیات فارسی' این هفته اردوی سالانه این گروه در روستای با صفا و سرسبز 'جیلی' دركنار رود همیشه روان 'نیل' برگزار شد.'

وی تعداد شركت كنندگان در این اردو را بیش از 270 نفر عنوان كرد و گفت: خواندن سروده های شاعران معروف ایرانی، قصیده سرایی، برگزاری مسابقاتی با موضوع انقلاب اسلامی، فرهنگ و تمدن ایرانی و اهدای جایزه به برندگان از جمله برنامه های این اردو بود.

رایزن فرهنگی ایران گفت: ارائه اشعاری با موضوع بیداری اسلامی توسط شركت كنندگان، برگزاری برنامه های متنوع توسط 'گروه فكاهی سودانی' شامل نمایش، تئاتر و طنز، ترغیب و تشویق حاضران در اجتماع به فراگیری و ثبت نام در دوره های جدید زبان فارسی در مراكز تحت پوشش رایزنی از دیگر برنامه های این اردو بود.

وی در پایان گفت: در این مراسم و به مناسبت این 'اردوی سالانه' از مجله فرهنگی هنری ' سعدی شیرازی' با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری و همچنین كتاب قصه های كودكان كه توسط خانم تماضر یكی از فارغ التحصیلان دوره های آموزش زبان فارسی رایزنی از فارسی به عربی برگرداننده شده بود، رونمایی شد.

ملكوتی ادامه داد: جشن فارغ التحصیلان هشتاد و هفتمین دوره آموزش زبان و ادبیات زبان و ادبیات فارسی نیز روز یكشنبه در مركز فرهنگی امدرمان با حضور دانشجویان ، استادان زبان فارسی بعضی از دوستداران انقلاب اسلامی و اعضای رایزنی برگزار شد.

وی گفت: طی این مراسم یازده نفر از فراگیران زبان فارسی به ارائه شعر، مطالب كوتاه ادبی، مكالمه دو نفری به زبان فارسی و شعر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به همراه ترجمه عربی آن پرداختند.

خاور**1030**1423





:: برچسب‌ها: ژاپن , قرمز , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: